top of page

U15 Utv sammandrag i maj

  • 3 juni
  • 1 min läsning

U15 har varit iväg på två utvecklings sammandrag under maj månad.


14/5 Rumble at Wettern Arrangerades av Jönköping Spartans för första gången, med förhoppning om att kunna göra om det till 2027. Detta var alltså första upplagan av Rumble at Wettern, en cup i amerikansk fotboll för spelare i åldrarna 10-15 år, och totalt var 14 lag på plats och 22 matcher spelades.

En rolig sak är att SVT Nyheter Jönköping var på plats och gjorde ett inslag. Bra för sporten att synas! :)




Predators var på plats med U15, som spelade tre matcher. Vädret var blandat denna dag, några kalla skurar, men solen tog sig ändå fram däremellan.


Beckomberga Maniacs (6-28). Såvitt skribenten vet är det längesedan dessa möttes, intressant med nya motståndarlag! Verkligen utvecklande, som ju är hela tanken :) Andra matchen gick mot Carlstad Crusaders, och även detta var en lärorik match. (0-28 till Carlstad.) Göteborg Marvels (38-22), här gick Predators vinnande ur mötet, kul att avsluta med en vinst!


31/5 hos Rockets i Ystad

10 spelare åkte iväg idag, och två Skåne matcher blev det. Rockets började med ledning 14-6, och sedan blev det spännande värre i andra halvlek då Predators började komma ifatt. Resultatet blev 22-18 till Rockets. Andra matchen gick mot Griffins. Efter första halvlek stod det 22-6 till Kristianstad, men sen drog Griffins ifrån i andra halvan och vann med 36 mot 22. Två relativt jämna matcher alltså, och väldigt bra kämpat ! :)

Alla har fått chans till mycket spel och även att spela flera positioner! Det gäller för övrigt hela våren! Bra gjort allihop!


bottom of page