top of page

Aaron Bengtsson vinner Lacrosse New York State Championship

  • 26 maj
  • 1 min läsning

Predators egen Aaron Bengtsson, en mycket talangfull spelare inom amerikansk fotboll, valde att inte börja på NIU på Söderport hösten 2025.


I stället påbörjade han sitt andra år på high school som utbytesstudent på St. Dominic High School i Oyster Bay, New York. Han såg en möjlighet att testa sina kunskaper och färdigheter inom football.


Aaron anpassade sig snabbt till skolmiljön där allt skedde på engelska. Han kom snabbt in i footballaget och blev startande wide receiver.

Han fick även prova på rollen som quarterback, den position han spelade med Predators.


När footballsäsongen var över spelade några av Aarons lagkamrater lacrosse. Tack vare sin atletiska förmåga fick Aaron chansen att vara med och spela även där. Med tiden och mer erfarenhet tog han snart en startplats i försvaret.



The Doms gjorde en stark säsong och avslutade med ett facit på 9–3 innan de tog sig till final mot Holy Trinity High School i State Championship. Aaron och hans lagkamrater vann finalen med 10–7.



Ett stort grattis till Aaron för hans prestation — ett minne för livet. Aaron kommer hem över sommaren för att spela med Predators U18-lag fram till Dukes. Därefter återvänder han till St. Dominic High School i höst där han planerar att slutföra sina studier.



bottom of page