Efter ÖBK matchen
- 20 maj
- 2 min läsning
I lördagens hemmamatch (16/5) mot Örebro Black Knights hade vi behövt vinna för att ta oss till slutspel, vilket vi nu inte längre har chans till. Efter en bra inledning kom ÖBK igenom för en första TD och sen rann det bara på, och slutade med 7-42.

Ur Kristianstadsbladet - Text av Anton Nilsson:
– Vi är ett ungt lag med många kompetenta spelare men saknar rutinen som krävs. Det handlar mycket om att vi måste få tillbaka hjärtat, vi hamnar lite i dimman och blir våra egna demoner. Men vi gör det bästa av situationen, det är tufft utan ”Phil” som driver laget., säger HC Christian.
Ja, lagets quarterback Philip Juhlin åkte på ett nyckelbensbrott i föregående match och är borta resten av säsongen. En säsong som alltså blev något helt annat än vad som var tänkt.
– Jag älskar att sätta mål och jobbar alltid för deadlines. Absolut är det en stor besvikelse. Det är bara att slicka såren, spela klart säsongen och försöka få med oss några vinster, säger Christian Glasnovic, som är minst sagt på det klara med vad som saknats för Predators i år.
– Rutin, rutin, rutin, rutin och hjärta.
Är det fortfarande rimligt att ni ska kunna slåss om ett SM-guld nästa år?
– 100 procent. Jag litar på det här laget alla dagar i veckan. Det finns folk i det här laget som verkligen vill och det är de som måste kliva fram. /HC Christian Glasnovic.
Poäng för Predators: Mike Mårtensson efter en snygg genombrytning, med extrapoäng av Erik Pettersson.
Matchens MVP blev Ali Kassar , bla genom en fin QB sack i första halvlek.
KB artikeln










